ثقافة وفن

شيرين رضا : أنا وعمرو دياب قادرون على الانفاق على ابنتنا.. ولن نفعل

التاج الإخباري – علّقت النجمة شيرين رضا على الضجة المثارة حول ترك ابنتها الوحيدة نور في لندن تنفق على نفسها دون مساعدة منها أو من والدها عمرو دياب، مؤكدة إنها قادرة على دعم ابنتها وكذلك زوجها السابق عمرو ولكنهما لن يفعلا ذلك، لأن الهدف هو تربية ابنتهما نور على الاعتماد على نفسها، وأشارت إلى إنها قادرة على الدفاع عن ابنتها ضد المتنمرين.

أضافت شيرين رضا خلال لقائها ببرنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي بقناة “ONE”: احنا بالتأكيد قادرين نصرف على بنتنا، سواء أنا أو عمرو دياب لكن البنت لازم تعتمد على نفسها ولازم تعرف تشتغل وتجيب فلوس وتنفق على نفسها لأن هي دي الحياة.

وتابعت شيرين رضا: لازم نزرع جوا أطفالنا أنهم يشتغلوا ويحاربوا ويعتمدوا على نفسهم، وأنا اللى اشتغلت وعملت فلوسي وأبوها اشتغل وهو اللى عمل فلوسه، فلوسنا كلنا هتروح للعيال في الآخر لكن عمر ما حد هيعرف قيمة الفلوس إلا لما يتعبوا ويشتغلوا، وحاجة تفرحنا إنها تطلع وتقول إنها بتعتمد على نفسها ومحدش بيصرف عليها.

وشنت شيرين رضا، هجوما حادا تجاه المتنمرين على ابنتها نور عمرو دياب، وقالت: عايزة أقول للناس اللي بيقولوا لها شكلك وحش وعاملة كده ليه؟ هما شكلهم عامل إزاي، أنا أصلا أكبر متنمرة في الدنيا واللي هيتنمر على بنتي أنا ممكن أغسله وأشطفه وأرزعه في الأرض وهاكلهم لأني أم، فرجوني جمالكم وحلاوتكم وجسمكم ودرستوا فين واتعلمتو إيه وبتشتغلو إيه”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى